onsdag 11 mars 2009

vardag igen

Så var det alltså vardag igen, terminen har börjat på riktigt och allt är liksom tillbaks till det normala, även om det råkar vara en ganska ny normal. Denna termin läser jag bara tre kurser, jag kan nog ändå inte få så mycket av det jag läst tillgodoräknat på Chalmers så varför ta i för mycket? det jag läser är följande: 

Mobile Robots - vi ska bygga små legorobotar som ska spela fotboll eller dylikt.

Linear System Theory - tämligen svår kurs i reglerteknik och så.

Mandarin nivå tre - mer Kinesiska är alltid bra.

Linear Systems Theory kommer jag ha nytta av när jag kommer hem men den är svår och tråkig, de andra två är lätta och roliga. 

Har även varit en sväng ned i Hsinchu hamn och kollat runt, stora pirar, massa vågbrytare och en ödslig strand. Vackert på ett liksom kargt, industrialt (det är ett ord, jag hittade just på det) sätt. dessutom verkade Taiwans motsvarighet till lars Vilks ha hittat dit. Nästan längst ut på piren, bland vågbrytare i betong hade någon smäkt upp ett skjul i drivved och så med en arkitektur somn får mig att tänka på Vilks. Ner på stranden hittade vi även ett gäng fröcka små krabbor som liksom gräver ner sig i små hål. En mycket trevlig eftermiddag. 






Inga kommentarer: