lördag 9 maj 2009

Uppdrag slutfört



Jag sitter här i det sista solljuset och kontemplerar mina missräkningar. Jag trodde att hela den här resan skulle gå på ca 5000 NT, jag har varit ute i ca 12 timmar och har nu endast 1000 kvar av det jag tog ut i morse. jag trodde också att jag skulle kunna hyra en scooter i kenting att ta mig runt på men glömde bort det där med körkortet. Hursomhelst har jag nu nått mitt mål, strax under tolv timmar sen jag lämnade lägenheten stod jag vid den södra spetsen och nu - när jag gjort det jag kom för, och bevisat för mig själv att det går - kan jag slappna av och ha det kul utan att stressa.

Det är rätt mäktiga klippor där ute vid spetsen.

Jag kom strandvägen och såg monumentet från sidan.


Så ja, det är fullt möjligt att besöka Taiwans båda ändar inom loppet av en dag men det är dyrt och, som upplevelse räknat, knappast värt det. Och eftersom det blev så dyrt valde jag att gå tillbaks till Kenting istället för att ta taxi, nu när jag inte har någon tidspress och på den vägen är det att jag hamnat här med blocket i handen.

Inga kommentarer: