tisdag 19 januari 2010

Miniäventyr

Igår ville Yini ta mig ut på ett miniäventyr, sagt och gjort, vi tog skootern ut ur staden och kom till slut till en strand en bit norr ut. Vi kom ut dit mitt i skymningen så himlen var härligt orange och allt annat blev bara mörkare ju längre vi stannade. Vi vandrade runt på stranden och hade det allmänt trevligt ett tag även om det var ganska likt andra kvällar på andra stränder. Det mörknade snabbt så vi vände hem mot stan och bestämde oss för att äta på vägen hem. I vårt sökande efter restuaranger hamnade vi via irrvägar i Xinfeng och bestämde oss för att äta där.  Efter maten åkte vi den långa vägen hem och efter en kort paus tog jag skootern och hämtade upp Kai. I brist på bättre saker att göra åkte vi och handlade en billig flaska champagne. Väl hemma packade jag av metallkåpan och hämtade en stor kökskniv. Så var det dags att testa att sabrera en flaska champagne. På tredjeförsöket lyckades jag hugga toppen av flaska och korken flög iväg över rummet. Kanten på flaskan gick av på ett snyggt sätt så man inte riskerade att skära sig och det gick  inga flisor så vi behövde bara plocka upp korken och moppa lite så var det städat.

Sen återstod bara att dricka skumpan och småprata lite innan det blev kväll och dags att köra Kai hem.

Inga kommentarer: