tisdag 8 december 2009

Mer om helgen

På lördagen sov jag rätt länge eftersom jag var trött efter turen till stockholm. Sen var det dags för det årliga pepparkakshusbygget hos Hanna-Klara. Vi byggde Taj mahal. Inte nog med att det var stort, det var också komplicerat med tanke på att man ska lyckas göra en kupul. Knepet visade sig vara att mjöla in isidan på en skål ordentliget, lägga i deg och grädda med skålen kvar. Inte helt perfekt men mycket bättre än allt annat vi kunde tänka ut.

Som vanligt tog det en hel massa tid att först göra alla delar och sen sätta ihop dem och jag gick hem först vid sjutiden på morgonen.  Som vanligt en kul tillställning.

Sen på söndag gick jag upp efter 4 timmars sömn och stack iväg med några kompisar ut till en gokart bana. Vi var 8 stycken som deltog i tävlingen och trots att jag knappt kört innan var jag inte så dålig som jag trott. Sist jag körde i Taiwan var min bil så dålig att jag kunde hålla gasen i botten hela vägen runt, till och med hårnålskurvorna. Nu var det annorlunda. Bilen gick riktigt fort om man pressade plattan i mattan så man fick se till att bromsa i kurvorna för att inte spinna ur.  Slutresultatet, efter att ha blivit omkörd i näst sista varvet av en kille som jag legat och blokerat i ca 3 varv, hamnade jag på femteplats av åtta. Inte helt illa.

Något som däremot är illa är att jag fått lite blodad tand men inte har råd att köra oftare. Nej nu är det dags att plugga körkortsteori så jag kan få köra riktigt bil också.

Inga kommentarer: