lördag 18 oktober 2008

Back to the bay...

Honeymoon bay that is.
Jag och karl-Johan bestgämde oss i veckan för att åka och surfa i helgen så jag ringde upp mina gamla vänner vid Spidersurf i Honeymoon bay där jag och Kristina var i sommras. Jag bokade två sovplatser och fick reda på var vi skulle möta upp dom då den normala affären inte skulle vara öppen när vi kom. På grund av att Karl-Johan inte hade en fungerande telefon var det lite svårt att koordinera men vid tretiden på fredagseftermiddagen möttes vi på kontoret, packade ihop och gav oss av.

Vi lyckades ta fel tåg när vi bytte i Taipei och fick åka tillbaks ett par hållplatser men kom till slut fram till rätt ort. Väl framme träffade vi några killar och när en frågade var vi kom ifrån svarade vi på kinesiska att vi var ifrån Sverige varpå han svarade att även han var från Sverige.Ett helt otroligt sammanträffande måste jag säga. Mirre som den andra svensken kallades stannade i affären medan jag, KJ och två taiwaneser åkte till en japansk resturang för att äta. Till förrätt serverades en ficksoppa som mest tycktes bestå av kokt fiskräns - inte så gott alltså. Huvudrätten däremot var betydligt bättre och till efterrätt bjöd våra nyfunna vänner oss på kalla tomater. Tomat känns ju inte så värst efterrättsakigt men den visade sig vara marinerad i något sött som gjorde det hela mycket gott och väldigt förvånande - taiwanserna skrattade gott när jag och Kj tog varsin tugga och i snabb följd yttrade varsit "woow"

Efter maten hämtade vi upp Mirre och åkte till surfshpopen vid Honeymoon bay. Vi satt uppe ett tag och snackade och drack öl men eftersom vi skulle upp tidigt för att få bra surfing bar det av till sängen relativt snart. Jag vaknade runt femtiden morgonen därpå men inte för att komma iväg och surfa - jag vaknade av att jag mådde fruktansvärt illa och gick på toa. Jag vet inte om det var något konstigt med maten eller vad men jag mådde otrligt dåligt och både kräktes och hade diarè. Så medans de andra gav sig iväg och surfade låg jag kvar i sängen och led mest hela dagen. Frammåt sextiden på kvällen kom Karl-Johan tillbaks och jag lyckades ta mig ur sängen för att ducscha och klä på mig så vi kunde ta tåget hem. Det blev en ganska lång färd men jag kände mig ändå hyfsat bra under resan bortsätt från tilltagande huvudvärk. Nu sitter jag hemma och har ätit lite och mår hyfsat bra, får hoppas att det gått över helt till imorgon.

Inga kommentarer: