söndag 12 oktober 2008

Vardag

Söndag kväll efter en lång helg, i morgon är det tillbaks till vardagen. Och nu menar jag verkligen vardag. Jag har varit här i lite drygt 3 månader nu och det börjar verkligen kännas som vardag. Den där kännslan av att detta är en enda lång semester har gått över, och jag sitter här i min lägenhet som vilken söndagkväll som helst hemma i Göteborg. Visst, folk pratar ett konstigt språk och man kan fortfarande ge sig på att testa märklig mat, men det är ett konstigt språk och konstig mat som man börjar vänja sig vid. Att åka ner på stan är inte längre ett lika stort äventyr som förr.

Det är lite synd för det var ganska härligt att känna att det var ett äventyr så fort man steg upp på morgonen. Å andra sidan är det ganska skönt också, det blir så svårt att koncentrera sig på t.ex. skolarbete när man hela tiden vill ut och utforska. Dessutom måste man komma ihåg att man har råd med mycket mer här så man kan fortfarande ge sig ut på en del äventyr om än inte varje helg. Livet kommer inte stagnera till normal vardag helt alltså. T.ex. kommer föräldrarna på besök i november så då får man ju åka ut på lite nya äventyr med dom. Det ska bli kul. Ska även passa på att kolla upp vad jag kan tänbkas vilja ha hemifrån som de kan ta med.

Inga kommentarer: