tisdag 7 oktober 2008

Invigning

igår hade vi officiel invigning av Chalmers kontoret vid National Chiao Tung University. Från och med nu är kontoret öppet på riktigt och verksamheten i full rulle.

Eftersom ceremonin var planerad till förra måndagen hader vi redan handlat det mesta och vi städade opch fixade till i lokalen redan innan vi åkte till Kenting. Det som återstod att göra var att tillreda all mat och lägga upp den snyggt. jag hade lektion på måndag nmorgon vilken jag ogärna missade men jag såg till att leverera den mat jag inhandlat kvällen innan. Medan jag pluggade fuzzy logic jobbade de andra på och när jag kom tillbaks efter min lektion var det mesta klart även om jag högg i och jobbade där jag kunde.

klockan 12 slog vi upp portarna för inbjudna gäster och alla andra som kunde tänkas vara intresserade. Vi serverade diverse scvensk plockmat eller "snacks" som vi döpte det till. På menyn stod skorpor med ost och paprika, tunnbrödsrulle med filadelfia ost och stenbitsrom, rostat bröd med rökt lax och citron  - eller rättare sagt, det skulle vara citron men jag råkade köpa fel och det blev en annan sorts citrus som jag skulle vilja döpa till apeltron - knäckebröd med smör, ägghalvor med kalles kaviar samt singoala kakor, daim och saltlakrits. Till detta serverade vi lingondricka och flädersaft.

Medans några serverade maten och förklarade närmare vad det var (då våra skyltar var ganska kortfattade) så gick de andra runt och minglade med folk. Jag hade ett eget uppdrag att se till att fota så mycket som möjligt så medans jag minglade runt passade jag på att knäppa ett helt gäng foton. Efter en halvtimme, när NCTUs rektor skulle ha dykt upp - jag fick aldrig någon klarhet i om han kom eller inte - så höll Johan som är Head of office ett litet välkomstttal och vi körde en kort presentation av vilka vi är och vad vi ska göra under året, inklusive lite reklam för kommande aktiviteter. Folk minglade sedan vidare och åt mer mat ända tills lunchen närmade sig sitt lsut och vi som hade lektion kunde smita iväg. 

På kvällen fortsatte vi invigningen genom att visa film för de som var sådär lite extra intresserade. Vi gick ut hårt med "Show me love", mer känd som "Fucking Åmål" med textning både på engelska och kinesiska. det var faktiskt hyfsat mycket folk där och de som kom verkade uppskatta filmen. Allt som allt måste jag säga att det var en lyckad dag och jag hoppas att vi åtminstone fått några fler intresserade av Sverige och chalomers.

Inga kommentarer: