tisdag 14 april 2009

Det var väll typiskt...

Jag har alltid tyckt att det varit lite dåligt med ljus i min lägenhet, men jag har inte tyckt att det varit värt att göra något åt det. Har helt enkelt tänt i badrummet när jag kommit in i hallen och det varit mörkt. Så nu idag hade jag onte om saker att göra så jag bestämde mig för att utforska diverse märkliga luckor i lägenheten. I halltaket var det en stor fyrkantig upphöjning täckt av en kartongskiva. Jag har alltid varit rädd att den måste sitta där pga att mygg kommer in eller så, så jag har aldrig kollat vad som fanns bakom. Nu gjorde jag det och dt jag upptäckte var ett slags fönster och bakom det, en lampa samt att man såg rakt upp i det oisolerade utrymmet mellan taket och våningen under. Hursom haver bytte jag den trasig glödlampan så nu har jag en fungerande lampa i hallen, typiskt att jag skulle upptäcka det nu när det är så kort tid kvar.


fint tak


Woho ljus i hallen

Inga kommentarer: