måndag 11 oktober 2010

Partyhelg!

Jag har haft en så bra helg att jag glömt bort att uppdatera. Fredag var en mestadels lugn dag men på fredag kväll så gick jag, Martina och ett gäng andra chalmerister till KTV, vi åt, drack drinkar och sjöng sånger så det stod gladeliga till. När vår tid tog slut vid halv elva eller så hade några hunnit bli trötta och gick hem men jag och ett gäng andra gick till nattklubben Gutheborg bara ett kvarter eller så därifrån. De hade stora gotiska motiv på väggarna, servitriser i oktoberfest utstyrsel och gott om laserljus. Jag brukar inte vara en fan av nattklubbar men det var kul.

Lördag började långsamt men frammåt eftermiddagen satte vi oss på scootern och körde upp i bergen till en liten hippie festival. Det var svalt (svalt på riktigt, inte bara svalare än vanligt), grönskande berg runtomkring och en liten samling hippies, de flesta av dem utläningar. Som alltid är det lite förvånande med en större samling utlänningar i detta land. P1050545 P1050547

En  liten scen och en liten skara utlänningar i grönskande berg

Eftersom det inte var så mycket att  se på just då gick vi till den närbelägna varma källan för ett bad. Det var samma hotspring som jag besökte första sommaren här: http://twetintaiwan.blogspot.com/2008/07/tyfoner-och-varma-bad.html

IMGP4010 

hängbro sommar 2008

P1050548

samma hängbro höst 2010

Senare på kvällen hade den riktiga festivale dragit igång och då var det betydligt roligare. De hade folk som körde diverse elddans samtidigt som olika band spelade. Det bästa bandet var helt klart ett gäng från afrika som verkligen fick publiken att dansa.

P1050557

PA092092

Eftersom det tog närmare två timmar att köra ville jag inte lämna för sent så runt tio på kvällen susade vi ned för bergen i mörkret.

Söndag sen var en anna sorts fest. Den 10:e oktober är nämligen republiken kinas (inte att förväxla med folkrepubliken kina) födelsedag och i år fyllde landet 99. För att fira skaffade jag och Yini ett par Taiwanesiska flaggor och fäste dem på min scooter. Sen åkte vi helt enkelt runt i stan och visade upp oss och var almänt glada. Det var inte så myceket annat firande på gång men vi hade kul i alla fall.

PA092106 PA092112

台灣生日快樂

Nu är jag tillbaks i vardagen och borde göra läxan.

1 kommentar:

Anonym sa...

De ser verkligen festligt ut på dina bilder^^