söndag 5 december 2010

Pannkakor och Hello Kitty vin

Idag var en vanlig lugn söndag, med sen brunch och allmänt häng men vi avlsutade dagen med en lite speciell middag, eller, speciell och speciell, vi lagade mat hemma. I Taiwan går man ut och äter så ofta att det blir mer speciellt att laga mat själv tvärt emot Sverige kan man säga. Jag och Reeta, den finska tjejen i min klass, lagade pannkakor till ett litet gäng kompisar. Det är lite klurigt att steka pannkakor på gasspis eftersom värmen mer eller mindre har två lägen, fjös eller svetslåga, men det gick ändå till slut. Efter maten när vi satt och slappade framför tv tyckte jag det kunde vara lagom med ett glas vin så jag lockade fram den här:

P1050771

Jepp, det är Hello Kitty vin, är inte det coolt så säg? En dryck för vuxna med ett märke för barn, Taiwaneser kan vara lite udda ibland. En trevlig kväll det, snart dags för en ny vecka, men inte det gamla vanliga köret inte. Jag har fått lite problem med mitt visum så jag måste åka utomlands för att fixa ett nytt. Valet på land har fallit på Korea så nästa gång jkag skriver är jag i Seoul.

Inga kommentarer: