måndag 3 november 2008

Dålig dag

Har haft en dålig dag idag.
Jag pluggade i stort sett hela helgen till min mid term tenta och kände verkligen att jag kunde detta när jag gick och la mig. Något jag hade glämt när jag la mig var dock vilken tid vi började på morgonen. Jag var bombsäker på att vi började 10 så jag ställde helt naturligt klockan på 9. När jag vaknat imorse, klivit ur ducschen och var i färd med att ge mig in på frukosten insåg jag mitt misstag. Jag börjar inte 10 på måndagar, jag börjar 9. Det finns inte en chans att jag skulle skriva midterm på fastande mage men räknad snabbt ut att när jag väl ätit och tagit mig till skolan skulle jag ha missat halva lektionen. Det var helt enkelt inte värt besväret. Mid term skrivningen uteblev alltså.

Åkte in till skolan för ett lunchmöte och efter det var det dags för lektion. Ungefär samtidigt som jag vandrade in i lektionssalen insåg jag att jag glömt böckerna hemma. Även detta sket sig alltså. Sen frammåt kvällen tänkte  jag gå till gymet och träna lite. Inte heller detta gick vägen, jag var helt inne på att gymet hade öppet till 11 men det visade sig stänga redan visd 10 så inte blev det någon träning heller. Enda bonusen är väll att jag lyckades köpa snorbilliga apeltroner nere i fruktaffären.

Inga kommentarer: