tisdag 11 november 2008

De senaste dagarna har två saker hänt.
1. Jag har fått ett jobb, och sagt upp mig från det.
2. Hösten har attakerat och det har blivit kallt.

I söndags blev jag uppringd av en kille som Johan känner. Han undrade ifall jag var intresserad av ett jobb som engelsklärare. Att jobba som lärare vore ju kul så jag tog jobbet. Tanken var att jag skulle börja på tisdagen men under måndagen han jag tänka över det hela. Jag skulle jobba varje vardag från fyra till sex och jag kom fram till att det skulle ta för mycket tid. Så innan jag ens jobbat en dag ringde jag och sa upp mig.

Under våran tur till Tainan var det fortfarande varmt men när jag vaknade på söndagen hade temperaturen sjunkit. Det har tydligen blivit höst nu på riktigt för det har varit kallt, eller, kallt är ju alltid relativt, det är runt 20 grader dvs. svensk sommar. Dock har man ju vant sig såpass vid värmen att det faktiskt känns lite kylslaget när kvickslivret kryper neråt. Nu är ju jag ganska köldtålig så jag klär mig i t-shirt och jeans men många andra plockar på sig rejält med kläder. Och det känns som om Taiwaneserna, särskilt tjejerna bara har gått och väntat på kallt väder för att kunna klä sig i höstmode. Så fort det blev kallt åkte dunjackorna och pälskragarna fram bara för att man ska klä sig så på hösten.

Inga kommentarer: