tisdag 2 december 2008

Sen uppdatering

Detta blir en ganska sen uppdatering, jag har inte tagit mig tid att skriva på sistone.

Förra veckan var mina föräldrar och hälsade på mig, det här är vad som hände:

Eftersom det kan vara lite svårt att ta sig nånstans i detta land om man varken kan kinesiska eller har någon vettig adresslapp att visa taxichaförer eller liknande. Således åkte jag ut till flygplatsen för att möta mina föräldrar. Detta visade sig vara svårare än jag räknat med och tog ungefär en kvarts evighet. Efter nära fem månader i utlandet blev det ett glatt återseende på flygplatsen.

Eftersom jag inte ville utsätta mina resetrötta föräldrar för den lite jobbiga och tidsädande färden tillbaks med tåg och bussar så hoppade vi, några kramar senare, in i en taxi och åkte till Hsinchu. Lägenheten var lite av en chock för päronen men efter en kopp kaffe a la 7-eleven lugnade ner sig och vi gick snart och lade oss. På fredagen hade jag diverse viktiga saker för mig i skolan så de tog det lugnt en dag och fixade lite småsaker. När jag var klar i skolan åkte jag ned till stan och mötte dom, visade runt lite grann nere vid tågstationen och sen gick vi och åt. Vi åt på en trevlig japansk resturang där man har en liten grill i mitten på bordet och man får tilllaga maten själv. Under middagen talade vi om allt mellan himmel och jord för att liksom komma ifatt lite i vad vi gjort senast och sådär. dagen avslutades med en taxi till supermarket där vi handlade på oss ett lager av frukostgrejer. Eftersom farsan är en sån där kaffedrickare äger jag nu mer en burk pulverkaffe tack vare denna utflykt.

för att undvika mastodontinlägg kommer mer i nästa.

Inga kommentarer: