lördag 4 december 2010

Misslyckad skridskoåkning

Planen för idag var att vara lite vintrig och åka skridskor och sedan avsluta med middag på IKEA och inköp av glögg. Jag hade hoppats få med mig lite andra svenskar men de fick förhinder hela bunten. Kanske lika bra det för det visade sig att vi borde kollat upp skridskoåkningen bättre, några hockynissar hade nämligen tagit över ishallen för nån form av turnering. Så, vi stod där i arenan utan något att göra. Vi beslutade oss för att helt enkelt göra en längre tur på IKEA. När vi hade provsuttit massa soffor och plockat med porslinet ett tag handlade jag glögg och svenska chips och sen blev det en tidig middag. Efter middagen blev vi uppplockade av Yinis klasskamrater från hennes kurs i svenska. De körde oss till ett märkligt litet cafe i Taoyuan. Tjejerna snackade på i ett par timmar och jag mest bara satt och drack te, lite tråkigt men jag överlevde.

Allt som allt en lite misslyckad men ändå OK dag.

Inga kommentarer: