lördag 1 augusti 2009

Åter från hästturen

Tredje dagen. Att sova tält I Mongoliet var kallt som faen. Förvisso kan det ha varit en dålig sovsäck men jag fick klä på mig både strumpor, långkalsonger och tröja för att få upp temperaturen. När jag till slut kröp ut ur tältet frammåt nio var det varmt och soligt. Vi åt och tog det lugnt I solen medan guiderna lastade upp utrustningen på hästarna. Strax efter frukost satte vi upp och red hem mot mot vår ger camp. Ridturen tog fyra timmar istället för sex den här gången eftersom vi tog färre pauser och hästarna sprang snabbare när de ville hem.


Hemfärd på hästrygg

Tillbaks I campen gick vi ned till vattenfallet igen. Vi lyckades hitta en halv livsfarlig väg längs bergskanten ned till botten av sprickan. Vi badade I det iskalla vattnet vid vattenfallet och jag passade på att tvätta mig och byta till rena kläder. I skrivande stund har vi precis ätit en god middag och sitter nu utanför vår ger och slappar.

Man kan knappt se det men här går man ner.


Inga kommentarer: