lördag 1 augusti 2009

Transsibiriska järnvägen

Andra dagen på tåget och jag har redan läst ut min första bok, ljudboken är också slut, bara en bok kvar. Stundvis kan jag ligga och lyssna på musik och titta ut men så kul är det inte. Det hade såklart kunnat vara värre. Jag har, på sistone, börjat upptäcka att långa resor inte gör mig så mycket. Jag tenderar att bli mer uttråkad under en tretimmarsresa än under 24a timmar I buss. Förutom att läsa och lyssna på musik spelar jag spel och snackar med kompisarna och äter mycket, det är också ett tidsfördriv. När vi stannar till är det skönt att gå av om än bara I fem minuter. Tågresan är väll egentligen bara en sån där grej man ska göra men det är klart, man hade kunnat göra hela sträckan på några månader och sett mer av Ryssland men det får bli en annan gång.

Inga kommentarer: