lördag 9 maj 2009

Ut på uppdrag

Jag vet egentligen inte varför jag gör det här. I skrivande stund sitter jag på ett tåg på väg till Kaosiung i söder och mitt enda mål med dagen är att se landets södraste udde. De som har koll minns kanske att jag varit där förut så varför åka dit igen? Någon gång i somras bestämde jag mig, av någon anledning, för att se båda spetsarna av landet under loppet av en dag. Så, här sitter jag nu efter en kort visit på den nordligaste udden och undrar vad jag håller på med. 



Eftersom jag redan sett båda spetsarna hetsar jag fram för att komma i tid  - och därmed inte hinner njuta - och dessutom reser utan sällskap är det inte särskilt kul och egentligen ganska onödigt. Till råga på allt sparar jag pengar genom att ta taxi och snabbtåg så det blir ganska dyrt. Jag antar att jag helt enkelt är så envis att jag bara ville pricka av detta från min lista på grejer att göra men likväl kan jag inte sluta fråga mig själv; varför?

Inga kommentarer: