torsdag 18 februari 2010

Att flytta

Det är en mycket märklig upplevelse att flytta så kort som jag gör. Jag har liksom inget behov av att packa ned allt i lådor och ta allt i ett lass då det är så nära så jag har hamnat i nått konstigt mellanläge. T.ex. vaknade jag i morse i min gamla lägenhet (jag har en bäddad säng och gardiner där), gick upp till min nya lya för att duscha och byta kläder och sedan tillbaks till den gamla för att raka mig. Sista steget i morgonrutinen blev att gå upp till den nya och fixa frisyren. Jag flyttar sakta och funderar på hur jag vill ha det, tar ett par saker åt gången väljer om jag ska ha kvar dem, eller slänga dem, köpa nytt eller inte och till slut var i lägenheten de ska vara. Det är precis den typen av förnyelseprocess jag ville åt när jag bestämde mig för att flytta. Dags att fortsätta bära.

Inga kommentarer: