lördag 6 februari 2010

Skridskor? I Taiwan?

Jag har varit för upptagen på sistone för att uppdatera i tid men tar jag igen det. Efter vår lilla resa pausade vi en dag för att ge oss ut igen igår, dock bara på en dagstur. Vi sov länge och efter lunch tog vi bussen till Taipei. Vi letade oss till Taipeis arena för att åka skridskor. Kai hade åkt en gång förut men Yini hade aldrig stått på ett par skridskor och jag kände mig ganska ringrostig. När vi väl fått på oss alla skydd och så staplade vi ut på isen. Visst var jag ringrostig men inte var det omöjligt inte. Jag kom igång snabbt och försökte sen lära mina kompisar.

Kai hade tyvärr glömt allt men Yini kom snabbt på att det var som att åka rullskridskor som hon gjort när hon var yngre. Det var riktigt kul att vara ute på isen men jag önskar de andra hade varit bättre, då hade vi kunnat ha ännu roligare.

När vi kom ut från arenan lite senare hade det börjat regna och i brist på bättre gick vi till IKEA som ligger precis intill. Vi åt middag och vandrade runt och tittade ett tag och sen var det dags att åka hem.

Inga kommentarer: