fredag 12 februari 2010

Good bye again

De sista dagarna i Taiwan var lite lugnare. Efter skridskoåkningen gjorde vi egentligen inget särskilt specielt. Yini kompis Sylvia med pojkvän var och hälsade på och vi hade en trevlig eftermiddag och kväll tillsammans med dem och därefter var dt bara en kort tur till Taizhong och naturvetenskapsmuseet där som gällde. Museet vaqr mycket bättre än det gammla, trasiga i Kaohsiung men inte mycket att skriva om, alla har varit på sådana museer förut. Efter museet var vi på en marknad och åt och jag lyckades få tag i en gummihöna att ersätta den jag gav bort till spexet.

Det var egentligen allt. Vi hade en lugn sista kväll i Hsinchu och imorse åkte vi till flygplatsen så att Kai och Yini kunde vinka av mig. Nu sitter jag i Peking och väntar på mitt plan och har inte särskilt mycket att göra. Det är i sådan här tillfällen, när jag nyligen har varit nära Yini och samtidigt saknar nått som distraherar mig som jag saknar henne mest.

Hej då Taiwan, för andra gången.

Inga kommentarer: