torsdag 3 juli 2008

Någa dagar senare

Jag har halkat efter lite på att uppdatera den här bloggen men nu börjar jag komma ifatt.

Redan på natten efter dag väktes jag och in stormade två Svenska killar, Hampus och Johan. De försvan snart och gick och lade sig i TV rummet - som jag inte hade hittat - eftersom de inte hade några maadrasser de heller. Dagen därpå umgicks vi en hel del och lyckades till och med få nycklar till Chalmers kontor. Kontoret kan vara det bästa stället här på campus. Det är stort, svalt, och välutrustat med tre datorer vilket är anledningen till att jag numer kan skriva med å, ä och ö. Vi tog en tur ned till staden, men inte downtown utan ett område närmare campus och utforskade lite, åt på en mysig liten resturang och hittade motsvarigheten till ICA-Maxi. Frammåt eftermiddagen åkte vi tillbaks till kontoret och mötte upp med ytterliager en svensk kille, Karl-Johan. På kvällen tog vi gratisbussen ned till stan igen och käkade på en annan resturang - alltid ett äventyr med nya matställen.

Dagen därpå utforskade vi fyra downtown och på kvällen anlände två tjejer, Karin och Kristina. Idag har vi haft vår första lektion i mandarin - ett mycket klurigt men intressant språk. Jag tror dessutom jag listat ut de mysko "bing bang gong" ljuden, de verkar signalera rast av något slag. Precis nu fick jag uppleva ett annat märklit fenomen, de började spela klassisk musik, vilket jag tror ör för att medlea att bilioteket m där Chalmers kontor ligger - är på väg att stänga.

Inga kommentarer: