torsdag 11 september 2008

Festligheter och jävulskap

Vi börjar med jävulskapen, planen var att åka till någon form av vattennöjespark idag men det blev inte av för min del ty jag har varit bakfull som ett jehu (om du undrar vad ett jehu är så är du välkommen att skicka ett email till a.twetman@gmail.com och fråga) hela dagen. Så då går vi raskt vidare till anledningen till min bakfylla, festligheterna.

Nu när alla svenskar anlänt kände vi att det vore kul att sticka ut och festa. Sagt och gjort vi piffade upp oss och klädde oss för fest och packade in i bussen mot Taipei. väl där åkte vi till ett all-you-can drink ställe vid namn Wax. Det var väl inte riktigt så bra som vi hoppats men vi gjorde vårt bästa för att ha kul ändå. Nu råkade det vara så att dom spelade väldigt hög musik på detta ställa vilket gjorde det mer eller mindre omöjligt att prata. Musiken var dessutom apdålig, jag kan våga mig ut på dansgolvet någon gång ibland sådär men med så dålig musik var det inte ett alternativ. Här måste jag nu referera till förrförra meningen, den dåliga musiken var som sagt så hög att man inte kunde prata. Vad gör en odansande Anders då kan man ju fråga sig? Jo jag slog mig helt enkelt ned vid ett bord och drack. Ett och annat försök till att prata gjordes ju såklart men den mesta tiden ägnade jag åt ÖL. Nu drack jag ju inte så fruktansvärt snabbt så det blev inte så himmla mycket men i slutändan blev det väll en eller kanske till och med två för mycket. 

Jag kände mig inte nämnvärt full och jag hade ju bara tagit åtta stycken men man är väll mer känslig här nere med värmen och så. Jag kom hursomhelst upp på dansgolvet till slut och det måste innebära att jag faktiskt var packad. Men men jag har lärt mig något nytt, nästa gång jag är på en nattklubb med taskig musik på för hög volym ska jag gå därifrån så jag undviker att hamna i samma sits igen.

Inga kommentarer: