lördag 13 september 2008

Ny tyfon

regnet fullkommligt forsar ner utanför fönstret under vissa perioder men just nu är det lugn. Däremot ylar vinden otroligt, säkirlt inne i badrummet där innertaket har börjat bukta och knakaar oroväckande. Det är tyfon! Att innertaket knakar tror jag inte är någon direkt fara, huset har två våningar till så det värsta som händer är väll att just innertaket rasar utan att byggnaden i sig blir osäker. 

Dock får jag väll erkänna att lägenhetens kvalitet inte är den bästa  om badrumstaket buktar sådär. Något annat som man märker den bristande kvaliteten på är myrorna. Någonstans kommer de små rackarna in och bygger vägar över golvet. Jag vet inte riktigt vad man bör göra för att bli av med dom förutom att utrymma och gasa hela kåken men jag har kommit på en kompromiss. Jag får helt enkelt städa ofta för att hålla dem borta. Eftersom jag kan vara lite lat med städningen ibland kan man ju undra hur det kommer funka men man får ju se det ur ett positivt perspektiv. Jag kommer bli mycket mer motiverad att städa nu.

Inga kommentarer: