måndag 1 september 2008

Lägenhet

Har nu flyttat in i min lägenhet och är mycket nöjd. som jag kanske sagt tidigare ligger stället ca 1/3 av vägen från universitetet till stan, mitt i ett lite mindre affärsområde. Det är stort, hyfsat välmöblerat och rent trotts den ganska skabbiga trappuppgången. det finns en TV och värden har fixat både kabeltv och bredband åt mig, allt funkar utan problem. Jag har ett litet kök som dock saknar spis och köksutrustning, husgeråd och bestick får jag väll inhandla själv. förutom att faktiskt transportera mina grejer från skolan hit har jag ägnat dagen åt att planera vad som ska inhandlas för att göra stället helt beboeligt (toapapper kan vara bra att ha t.ex.) samt köpa in en del av det nödvändigaste. Lyckades hittat ett lakanssett som passade sängen. tyvärr ingick inget påslakan utan bara underlakan och örngott men det ska väll gå det med.

Och för första gången sen jag kom till Taiwan har jag packat upp. I början tyckte jag mitt dorm room var så jävligt att jag undvek att packa upp då jag ämnade flytta inom kort. När jag sen vant mig och insett att jag förmodligen skulle stanna i rummet i åtminstone en månad (det blev 2 till slut) fortsatte jag att leva ur en resväska men nu är det alltså gjort. Resväskan är tömd och mina kläder är inpackade i garderoben. Det känns verkligen som om jag har kommit hem på något sätt. Efter en lång dag med diverse flyttbestyr firade jag att jag äntligen kommit genom att åka ner på stan här intill och ta en fruktpizza. Detta var en intressant upplevelse som mest såg ut som en ostpizza som någon spillt ut en burk Eldorado konserverad fruktsalad över. det var inte särskilt gott alls faktiskt och då är jag ändå fruktoman. sicken tur att jag inte var nämnvärt hungrig. imorn ska handlas mer bra grejer till lägenheten t.ex. ett par smörknivar och en några glas vore bra.

1 kommentar:

zith sa...

Om du inte har spis, hur lagar du mat då? :S