fredag 26 september 2008

Updatering

Kände att det kunde vara dags för en uppdatering. har gått två veckor i skolan nu under den så kallad pick and drop perioden då man kan sitta med på försläsningar för att få sig en bild av kursen för att sen släppa den alternativt registreera sig på den beroende på vad man tycker. Det visade sig att mitt ursprungliga kursval var lite fel. den kurs i "computer simulation" som jag trodde skulle vara väldigt bra för mig visade sig handla om statestik och slumptal, vilket inte riktigt är det jag är ute efter så jag valde att släppa den. Även "multirate systems" som jag trodde skulle vara rätt riktade in sig för mycket på kommunikationssystem för min del. 

Eftersom jag släppte två kurser fick jag till slut frångå principen att bara välja kurser som ges på engelska för att få tillräckligt med poäng. Jag var o ch pratade med proffessorn i "Digital control sysytems" igår och han gick med på att jag läste den trotts att den ges på kinesiska.

Det hela slutade med att jag läser följande:
Computer intelligence (utanför obligatoriska kurser på Chalmers)
Embedded operating systems (även denfår ingå i det valbara blocket)
Digital control systems - väldigt troligt att jag får tillgodoräkna mig denna

Och såklart också Mandarin II. med tanke på att de flesta i mandarin kursen läst två kurser på nybörjarnivå med jag bara läst en tycker jag att jag ligger förvånansvärt jämt med de andra i klassen och fixar det mesta utan större problem. Har även passat på att skaffa två language exchange partners och båda dessa tycker jag är hyfsat bra för att bara ha pluggat kinesiska i två månader.

Inga kommentarer: