tisdag 9 september 2008

Liten allmän uppdatering

Har inte skrivit något på länge så nu kan det vara dags. 

Det har inte hänt så värst mycket den senaste tiden. Efter att jag flyttade in i lägenheten ägnade jag ett par dagar åt att köpa in köksutrustning och handla på mig lite mat, men när jag gjort det gjorde jag inte mycket mer. Dock har de andra svenskarna hunnit anlända. Först var det Anna som varit en del med mig och Johan. Johans två kompisar Mattias och Martina dök upp strax därefter men jag träffade dem först igår då de hållit sig på sitt håll. Idag träffade jag även de sista två, Maria och Jesper.

Idag har jag även lagt en del tid på att registrera mig på kurser. Har kollat en hel del i kurskatalogen innnan och letat upp de kurser jag vill ha och som passar i ett schema, men det var först igår som registreringen öppnade. Det funkade rätt smidigt att registrera via internet förutom en kurs som inte fanns med på hemsidan vilket genast innebar en hel del bekymmer men nu har jag i alla fall listat ut att jag ska prata med en dam imorgon runt 9.

De kurser jag valt är följande:
Computer simulation - denna tror jag passar bra i mitt masterprogram
multirate systems - vet inte riktigt vad det går ut på men rätt ämnesområde i alla fall
embedded operating systems - verkar kul och rätt ämnesområde men inte riktigt vad min master kräver
computer intelligens and application - låter som en kul kurs men inte helt rätt, den som orsakar problem med registrering

ovanpå detta läser jag även fortsättningen i kinesiska. Att jag valde just dessa beror på att de är de roligaste och mest lämpade som ges på engelska. Vill inte ge mig på kurser på kinesiska än även om kurslitteraturen är på engelska. Det får bli till våren.

Inga kommentarer: