söndag 28 september 2008

Lite nyheter

jag vet inte hur mycket om Taiwan som dyker upp i tidningar och TV därhemma men om ni sett något om en tyfon som träffat Taiwan så vilja jag bara medela er att ni inte behöver vara oroliga.
Visst det blåser och regnar en del, något starkare vindar än i andra tyfone faktiskt, men fortfarande inget som jag är rädd för, folk är ju trotts allt ute på gatorna även om det inte är så himla många och jag beedömmer det hela som säkert bara man har lite sunt förnuft.

Dock så är staten, som i min mening är en aning överförsiktiga, ansvarig i mindre eller större mån för olika anställda vilket innebär att dom som har statliga jobb får stanna hemma. Stratliga arbetsplatser t.ex. skolor är därmed stängda imorgon av säkerhetskäl - det flesta privata företag är dock öppna. Detta innebär att vi inte har lektioner och att öppningscermonin för kontoret, som vi planerat till imorn, blir uppskjuten vilket är lite jobbigt, men det får gå ändå.

Inga kommentarer: