fredag 29 augusti 2008

Vardag och sjukdom.

De flesta av mina inlägg hittills har handlat om bra grejer, roliga grejer och märkliga grejer, men att leva i Taiwan är inte enbart "fun and games" (av någon anledning kommer jag inte på något bra uttryck på svenska).  Den senaste veckan har mest bara varit trist vardag. Jag har suttit här och väntat på att inflyttningsdagen ska infalla och lagt det mesta av min tid åt atrt spela tv-spel och titta på film. En och annan viktigt grej har väll hunnits med som att regiatrera mig på CSN men mer än så är det inte. Livet har kort och gott övergått i någon form av vardag. 

Vill dock påpeka att trotts den vardagskänsla så har jag ännu inte vant mig vid tanken på att jag ska bo här 10 månader till. Jag antar att det är först när skolan börjar som jag inser detta fullt ut. 

Förutom den övergång mot en vardag har jag även blivit sjuk. Vaknade igår morse med magknip och det späddes snart på med diaré och huvudvärk. Inte särskilt kul alls och inte blev det bättre av värmen och fuktigheten. Idag har det dock gått över nästan helt som tur är.  

Inga kommentarer: