onsdag 20 augusti 2008

Avskedsäventyr del 2

Vi började dag två med en tur ut till en lokal vingård. Det var inte riktigt säsong just nu tyvärr så det såg rätt dött ut men ändå lite småkul eftersom regionen är känd för vindruvor. Jag passade på att köpa en flaska vin så den som är tidig med att besöka mig kan få smaka. Vi provade även på vinglass och då menar jag inte vindruvsglass utan just vin. Mycket spännande smak må jag säga.

Från vinodlingen åkte vi till tågstationen och plockade upp Karl-Johan  som hade för mycket att göra för att kunna ansluta redan första dagen. Tillsammans med honom for vi till den lite större staden Taizhong och ett stort musee komplex. vi var lite sent ute för att kunna gå på något riktigt museum men passade på att gå på bio i en sån där superstor kupolsal och såg en dubbad film om havsmonster från forntiden. Efter bio vandrade vi runt i parken runt museet ett tag och gjorde sen en tur ner mot hamnen. Hamnen var dock väl långt bort så vi tog en kort tur till en nattmarknad istället. Denna gång undvek vi dock att äta ens det minnsta på marknaden för så fort vi var klara där åkte vi till en riktigt fin resturang där vi bokat bord. Bortsett från de blodpuddingsliknande klumparna var det hela en mycket trevlig upplevelsel. 

Planen var sen att avsluta kvällen med all you can drink men jag blev inte insläppt i sandaler och Johan och Serene ville inte lämna mig ensam så vi vände hemmåt istället.

Inga kommentarer: