torsdag 14 augusti 2008

Roadtrip dag 4

Vi börjar vår fjärde dag med att fortsätta resan söderut till Kenting vid sydspetsen. Vi bokar ett hotel och äter en svinaktigt dyr (ca 100 SEK) lunch på en italiensk resturang för att sen bege oss ned till stranden.  Det är en del vågor även om det inte är särskilt stor jämfört med vad de kan vara. Dock råder badförbud på hela stranden och går man i vattnet kommer badvakten körande och skriker lite tills man går ur vattnet.  Jag struntar i detta - jag är tillräckligt bra på att bedömma vad jag klarar av i form av vågor och strömmar för att klara detta - och ger mig ut i havet en bit från livvakten.  Även om vågorna  inte  är så värst stor känns strömmen rejält och jag beslutar att hålla mig nära land. Även om det defenitivt hade varit roligare att kunna bada ordentligt är det rätt kul att bara plaska runt i i starndkanten och låta vågorna knuffa en fram och tillbaks.

Till slut tröttnar vi på badförbudet och leter oss upp till ett hotel precis vid stranden och köper en boll. Vi leker lite med bollen ett tag tills vi blivit varma och övergår till att leka i strandkanten igen. När  vi tröttnat på stranden tar vi oss tillbaks till hotelet och där möter vi upp med Karl-Johan som övergivit sin plan att åka skoter runt Taiwan och beslutat sig för att följa med oss. Vi går ut på nattmarknaden för att äta lite och av en slump träffar vi på Hampus som är ute och reser på egen hand.

Efter att ha vandrat runt lite på nattmarknaden hittar vi till en bar som är uppbyggd på flaket av en liten lastbil. Detta kan vara en av de bästa de bästa barer jag varit på. Det är helt otroligt stämmningsfullt att sitta där vid vägkanten i mörkret med precis lagom temperatur och ta ett par öl och snacka. Jag blir sugen på att bygga mig en egen bar av denna typ. När några av oss tröttnat lite byter vi till en mer permanent bar. Detta ställe serverar gratis öl till folk i Bikini och vi funderar på att köpa varsin i affären intill men skippar det tillslut. Ett par öl senare kommer vi killar på den brilianta idéen att hala upp t-shirten så att den bara täcker bröstet och sen hävda att det är en bikini och märkligt nog funkar det. Det hela slutar som en rolig men ganska blöt natt.

Inga kommentarer: