tisdag 5 augusti 2008

Mäklare = jobbiga

Har åkt på något som jag misstänker är en aircondition förkylning vilket inte är särskilt kul alls, men den ska nog gå över snart då jag redan nu mår mycket bättre än jag gjorde igår. Har även gett mig på att leta lägenhet lite mer seriöst och har hittat ett ställe som verkar väldigt fint. Den ligger nära skolan på vägen ner mot stan och samtidigt på vägen mot stadsdelen Zhubei där jag så småning kommer börja klättra. Det är lägenhet på 20 kvadratmeter som är möblerad, åtminstone till viss del, har utrustning som tvättmaskin och AC och det mesta av vatten internet och dylikt ingår i hyran på 8500 NT$ (ca 1600 SEK). Helt enkelt ettt riktigt fint ställe. Jag är så gott som beredd att ta det bara jag kan komma dit och se stället men märklaren verkar inte så sugen på att ordna ett möte. 

Nu är det så att vi ämnar åka ut på en roadtrip runt Taiwan imorgon och därmed har jag inte tid med några mäklarmöten förrens på om en vecka och det hade varit bra att ha detta fixat redan nu, men det går ju inte. Förhoppningsvis blir inte lägenheten uthyrd medans jag är borta. I och med roadtripen kommer jag inte skriva något de närmaste dagarna då datorn får stanna hemma. Ni får höra allt om vår lilla rundresa när jag kommer tillbaks.

Inga kommentarer: