lördag 13 december 2008

diverse

Jag vet att det varit ett tag sen jag skrev sist. Faktum är att det inte hänt så mycket sen föräldrarna var här så jag har inte haft anledning att skriva. Det har mest varit skolarbete på senaste tiden men jag har kommit ifatt en del nu. Skrev en sluttenta i onsdags och mot all förmodan ser det ut som om jag klarade den kursen. Dock vill jag lägga in en brasklapp här, det var nog rätt mycket tur som gjorde att jag klarade mig så vill ni veta något neurala nätverk så får ni fråga någon annan för så mycket kan jag inte.

Jag har även bjudit min Taiwanesiska kompis på chili kon karne. Inget särskilt med det kan man tänka men då måsta man komma ihåga att a, jag lagar sällan mat här och det var kul att göra det igen. b de flesta Taiwaneser äter gärna bönor som en söt rätt men de flesta har aldrig hört talas om salta bönor. Jag kan med glädje medela att John, som min kompis heter, nu är konverterad till den salta sidan av bönätning.

När vi ändå är inne på mat så kan jag nämna choklad chips. Jag var nere på den ena lokala 7-eleven och hittade en kartong med Choklad chips. Jag var naturligtvis tvungen att testa. Så här ser de ut:


Inut lådan hittar man en påse chips och ett packet chokladsås. Jag var tvungen att smaka ett o chokladigt chips innan jag hälde på chokladen, det var mer eller mindre smaklöst. Efter att chokladen kom på såg det hela ut såhär:


Taiwaneserna har inte alltid så bra koll på det här med sött och salt (söta bönor är ett tydligt exempel) och lyckas med en del märkliga kombinationer. Man kan ju tro att detta skulle vara en av dom men det är det faktiskt inte.  Det var inte supergott heller men eftersom chipsen var smaklösa oh bara gav en bas att ha chokladsåsen på så blev det inte sådär sötsaltäckligt.

Till sist viull jag bara erkänna att jag inte kunde hålla mig längre. jag har skaffat mig lite verktyg och börjat med ett litet projekt, bara för att få pilla med något praktiskt lite. 

Inga kommentarer: