torsdag 25 december 2008

Resten av marknaden är som de flesta nattmarknader I Taiwan men det är mindre mat och fler stånd med pryttlar, kläder och krimskrams. Dessutom är försäljarna mer påflugna. Ser man minnsta intresserad ut är de där och frågar man om priset är det nästan kört. En kille som jag frågar om priset klistrar fast sig vid mig följer med flere meter altmedan han sänker priset. Efter det aktar jag mig för att se intresserad ut. Några gator senare så genomgår marknaden en abrupt växling, jag måste nästan ha tagit en fel krök nånstans, det går från vanlig marknad till att vara vartannat stånd med porr. Jag aktar mig nog för att titta åt dessa försäljares varor – man vill ju inte ha någon efter sig som springer och viftar med en löspenis och bjuder lägre pris. Marknaden håller säkert på längre, men eftersom jag börjar bli trött efter en lång dag ger jag mig av hem till mitt garderobsstora rum.

Inga kommentarer: